سرخط خبرها

لزوم آینده‌نگری رسانه‌ها برای تاثیرگذاری بیشتر

  • کد خبر: ۱۷۴۳۹۸
  • ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
لزوم آینده‌نگری رسانه‌ها برای تاثیرگذاری بیشتر
معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد گفت: رسانه‌ها برای تاثیر در جامعه پیش بینی و آینده‌نگری را باید در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش شهرآرانیوز، فرشاد مهدی پور در نشست مدیران مسئول و کارشناسان نشریات دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور اظهار داشت: تعداد نشریات دانشجویی به طور چشمگیری نسبت به قبل بیشتر شده که یکی از دلایل آن توسعه ارتباطات فضای مجازی است.

وی افزود: امروزه به دلیل گستردگی فعالیت‌های دانشجویی در کشور دامنه اثرگذاری دانشگاه‌ها افزایش پیدا کرده است به همین منظور کسانی که در حوزه دانشجویی و دانشگاهی فعالیت می‌کنند نیز آگاه‌تر می‌شود.

مهدی پور ادامه داد: بر خلاف تصور در دوران کرونا بعضی از رسانه‌ها و علی الخصوص رسانه‌های دانشجویی دیده‌تر شوند به طور مثال سایت‌ها و فضای مجازی بازدید‌های بسیار بالایی داشتند که نشان از افزایش دنبال کنندگان نشریات در دوران کرونا دارد.

وی تصریح کرد: ما با یک جنگ ترکیبی وسیع رو به هستیم که راه حل آن تبیین کردن است و برای این امر تلاش را باید چند برابری کنیم. اقدامات دشمنان در این زمینه بسیار گسترده است. رسانه‌ها برای تاثیر در جامعه پیش بینی و آینده‌نگری را باید در دستور کار خود قرار دهند.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد با تاکید به نقش رسانه‌ها گفت: هر فردی می‌تواند انسان-رسانه باشد. آشفته بازاری اطلاع رسانی خبر از دو طریق ایجاد نظام پاسخ گو و سواد رسانه‌ای قابل حل خواهد بود. از این رو رسانه‌ها برای تاثیر در جامعه پیش بینی و آینده نگری را باید در دستور کار خود قرار دهند که لازمه آن ارتقای آگاهی بخشی و شناخت است.

وی در پایان افزود: بیش از یک دهه است که معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد و معاونت فرهنگی وزارت علوم در زمینه نشریات و نظارت همکاری نزدیک دارند. در تلاشیم تا این همکاری را بهتر رقم بزنیم و فضای مناسبی برای ارتقای نشریات دانشجویی ایجاد کنیم.

نشریات دانشجویی راوی پیشرفت و امیدآفرینی باشند

مهدی بادپا، مدیر کل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در نشست مدیران مسئول و کارشناسان نشریات دانشجویی دانشگاه‌های کشور گفت: پس از چند سال این نشست اولین گردهمایی حضوری کارشناسان و مدیران مسئول نشریات دانشجویی است و برای پویایی هرچه بیشتر فعالین نشریات دلنشجویی این نشست ۴ روزه با همکاری و میزبانی خوب دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.

وی گفت: نشریات دانشجویی در سال‌های گذشته تهدید‌ها و فرصت‌هایی داشتند که باید برای تبدیل تهدید به فرصت برنامه ریزی کرد.

بادپا اذعان کرد: صاحبان فکر، آسیب‌های رسانه‌ای را بهتر می‌شناسند و در این فضای مهندسی و استکباری رسانه‌های جهانی، نخبگان دانشگاهی باید چند گام جلوتر باشند و مقهور جریان تبلیغاتی و هجمه‌های رسانه‌ای غرب نشوند چرا که با سواد رسانه‌ای که نسبت به بقیه دارند با شگرد‌های رسانه‌ای کشور‌های غربی آگاهند.

مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم خاطر نشان کرد: باید مخاطب شناسی و اقناع سازی مناسبی توسط نشریات و رسانه‌های دانشجویی برای مخاطب جوان صورت بگیرد. در همین راستا، نسل نوجوان و جوان باید از ظرفیت ها، پیشرفت‌ها و توسعه علم و فناوری ایران آگاهی یابد، لذا وزارت علوم حمایت ویژه‌ای از اردو‌های راهیان پیشرفت خواهد داشت که تا حد زیادی باعث روشنگری و آگاه سازی نسل جوان می‌شود و باعث افزایش تعامل جوانان در راستای مسئولیت اجتماعی دانشگاه‌ها خواهد شد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->